[O1] Wolno wzrastająca temp płynu chłodzacego a wentylator k

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Bro-car_pl
    Classic
    • 2012
    • 39

    [O1] Wolno wzrastająca temp płynu chłodzacego a wentylator k

    www.bro-car.pl - Części samochodowe.
  • eros662
    Ambiente
    • 2011
    • 147
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    #2
    [O1] Wolno wzrastająca temp płynu chłodzacego a wentylator k

    Witam koledzy. Mam taki problem w swoim AHFie. Nie działa mi wentylator klimy tzn przy włączeniu klimy manual kręci tylko mały wentylator a nie dwa. Sprawdzałem na krótko oba działają. Teraz zauważyłem że dość opornie wzrasta wskaźnik temp w aucie np trzeba przejechać ok 4-6km oby wskaźnik drgnął. Oczywiście wzrasta temp do owych 95 stopni autko grzeje tzn ogrzewanie, ale zastanawiam się czy nie jest jednak to nieodpowiednie że wolno wzrasta i może jest to przyczyną że ten wentylator duży nie kręci. Walnięty czujnik, termostat?? Macie jakieś propozycje co jak??? Węże sprawdzałem są oki tylko po nocy czy dłuższym postoju tak wolno rośnie ta temp ehhh :/
    SKODA OCTAVIA TOUR
    1,9 TDI 130PS 295Nm SLX ELEGANCE
    BLACK COMBII
    SOFT by BRK -TUNING + JEDNOMAS G60

    Komentarz

    • Scorpiö
      Ambiente
      • 2010
      • 140

      #3
      eros662, mając ten sam silnik to ci powiem że też taki dystans muszę przejechać żeby zaczął się podnosić. Ale co się dziwić skoro jest parę stopni na plusie. Zakryj chłodnice to ci się będzie szybciej nagrzewał
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#952309

      Komentarz

      • MMJP
        Drive
        • 2012
        • 60

        #4
        U mnie też bardzo długo trzeba czekać, aż drgnie wskazówka temperatury (BFQ) i zastanawiam się czy tylko termostat czy może być coś innego padnięte.

        [ Dodano: Sro 21 Lis, 12 17:19 ]
        Zamieszczone przez Scorpiö
        eros662, mając ten sam silnik to ci powiem że też taki dystans muszę przejechać żeby zaczął się podnosić. Ale co się dziwić skoro jest parę stopni na plusie. Zakryj chłodnice to ci się będzie szybciej nagrzewał
        No bez przesady, koledzy w innych samochodach ledwo z parkingu się wygramolom i już dmucha ciepłe z nawiewów, a ja dojadę na miejsce i jeszcze zimne leci!

        [ Dodano: Sro 21 Lis, 12 17:21 ]
        To co będzie przy -20°C?!
        Moja Octavia:
        http://www.photoblog.pl/mmjp/129086205/octavia.html
        http://www.photoblog.pl/mmjp/129057977/octavia.html
        http://www.photoblog.pl/mmjp/129057839/octavia.html

        Komentarz

        • kabanos
          RS
          • 2011
          • 4544
          • Octavia I combi (1U5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          Swoim też podobny dystans przejeżdżam, zanim wskazówka się zacznie podnosić.
          MMJP, sważ na to, że ty masz benzynkę, a my diesle :wink:

          >>>moja srebrna kombi strzała<<<

          Komentarz

          • eros662
            Ambiente
            • 2011
            • 147
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            #6
            Wszystko spr pod VAGiem i jest oki. Poza tym pytałem czy ma to związek z niedziałającym wentylatorem klimy przy jej włączeniu, macie pomysły??
            SKODA OCTAVIA TOUR
            1,9 TDI 130PS 295Nm SLX ELEGANCE
            BLACK COMBII
            SOFT by BRK -TUNING + JEDNOMAS G60

            Komentarz

            • MMJP
              Drive
              • 2012
              • 60

              #7
              Ja tam się nie znam, ale nie chłodzący wentylator przyczyną chłodu to chyba niemożliwe.
              Poza tym ten wentylator nie chodzi non stop tylko jak trzeba, więc może jest na tyle chłodno, że on jest zbędny.
              A próbowałeś ostrożnie wymacać czy w ogóle bardzo gorąca ta chłodnica jest?
              Piszesz, że jeden wentylator działa, pewnie gdyby nie działał to szybciej by osiągnął temperaturę.

              Mi się czasem w escorcie silnik za mocno nagrzewał i włączenie klimy (wentylator się włączał) schładzało silnik.
              Moja Octavia:
              http://www.photoblog.pl/mmjp/129086205/octavia.html
              http://www.photoblog.pl/mmjp/129057977/octavia.html
              http://www.photoblog.pl/mmjp/129057839/octavia.html

              Komentarz

              • eros662
                Ambiente
                • 2011
                • 147
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                #8
                Zamieszczone przez MMJP
                ale nie chłodzący wentylator przyczyną chłodu to chyba niemożliwe.
                a kto tak w ogóle powiedział????? Dziwne stwierdzenie
                Pisałem że wolno wzrasta temp więc może uwalony czujnik jakiś co spowodowało też to, iz wentylator klimy nie chodzi.
                SKODA OCTAVIA TOUR
                1,9 TDI 130PS 295Nm SLX ELEGANCE
                BLACK COMBII
                SOFT by BRK -TUNING + JEDNOMAS G60

                Komentarz

                • lookashECL
                  Rider
                  • 2009
                  • 416
                  • Rapid (NH3)

                  #9
                  Jak wolno wzrasta temepratura to moze byc problem z przycinającym sie termostatem.
                  Inna sprawa to 2 wentylator - duży. Moze być uszkodzony czujnik temp. w chłodnicy badź też moduł pod aku.
                  Rozumiem że klima działa bez problemu?
                  Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                  Komentarz

                  • MMJP
                    Drive
                    • 2012
                    • 60

                    #10
                    Zamieszczone przez eros662
                    ale zastanawiam się czy nie jest jednak to nieodpowiednie że wolno wzrasta i może jest to przyczyną że ten wentylator duży nie kręci.
                    to trochę zamotane, źle zrozumiałem, ale to jeden grzyb czy wolno wzrasta czy po prostu jeszcze nie wzrosła, bo ledwo odpalony silnik.
                    Jeśli już to przyczyną może być niska temperatura, a nie prędkość wzrostu temperatury, dla tego myślałem, że coś źle napisałeś.
                    Moja Octavia:
                    http://www.photoblog.pl/mmjp/129086205/octavia.html
                    http://www.photoblog.pl/mmjp/129057977/octavia.html
                    http://www.photoblog.pl/mmjp/129057839/octavia.html

                    Komentarz

                    • eros662
                      Ambiente
                      • 2011
                      • 147
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                      #11
                      SKODA OCTAVIA TOUR
                      1,9 TDI 130PS 295Nm SLX ELEGANCE
                      BLACK COMBII
                      SOFT by BRK -TUNING + JEDNOMAS G60

                      Komentarz

                      • MMJP
                        Drive
                        • 2012
                        • 60

                        #12
                        Jeśli jeszcze nie próbowaliście to wyłączcie klimę (włączcie tryb ECON), wtedy szybciej osiągnie temperaturę.
                        Moja Octavia:
                        http://www.photoblog.pl/mmjp/129086205/octavia.html
                        http://www.photoblog.pl/mmjp/129057977/octavia.html
                        http://www.photoblog.pl/mmjp/129057839/octavia.html

                        Komentarz

                        • ces
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 112

                          #13
                          Jakby termostat puszczał silnik by sie nie zagrzał, spalanie na pewno by wzrosło zauważalnie. Zdecydowanie za wolno sie dogrzewa może czujnik coś źle pokazuje ? Pod machą po przejechaniu paru km jest ciepło ? Dotknij węże od chłodnicy.

                          Komentarz

                          • eros662
                            Ambiente
                            • 2011
                            • 147
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                            #14
                            Usterka zlokalizowana. Wskaźnik na zegarach pokazywał 90 stopni a pod kompem temp silnika wynosiła 76,3 i tak powiedzmy rosła, czyli czujnik przekłamywał. Wymieniony na nowy ori 80zł niestety:/ wskaźnik temp rośnie nadal wolno ale teraz wszystko się zgadza, prawidłowe wskazania na kompie i na zegarach, żeby pokazywał na zegarach 90 stopni muszę troszkę dystansu pokonać a ta to wskazówka zatrzymuje się troszkę przed połową i na kompie wskazanie 86,4 czyli jest wszystko si. Rano temp silnika przed odpaleniem porównując temp otoczenia - wartości prawidłowe, nic nie przekłamuje. Auto ciężko paliło po nocy teraz problem ustał, pali na dotyk Temat wyczerpany z mojej strony myślę
                            SKODA OCTAVIA TOUR
                            1,9 TDI 130PS 295Nm SLX ELEGANCE
                            BLACK COMBII
                            SOFT by BRK -TUNING + JEDNOMAS G60

                            Komentarz

                            Pracuję...